Stolpen

Jag försöker hitta ord... Stolpe in, stolpe ut, stolpskott. Men konstaterar att det inte finns någon benämning på när man går in i en stolpe. Det har hänt mig en gång förr. Då gick jag runt och orienterade mig på en karta. Efter ett "klooonggg" i pannan konstaterade jag att stolpen jag precis gått in i inte var utsatt på kartan. Det var länge sedan men nu har det hänt igen. Denna gång vandrade jag hemåt och svängde in på en gata där spårvagnarna går. Samtidigt som jag svänger slänger jag en blick snett bakåt för att se om det kommer någon vagn, vilket det inte gjorde och när jag nästan vänt tillbaka huvudet så blir det tvärstopp och ett "klong" i pannan igen.
Stolpingång kan vi kalla det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0