Alla hjärtans dag

I Wikipedia står det att i Asien så firas denna dag tack vare marknadsföring inom handeln, men deras traditioner är aningen olik. I Sydkorea liksom Japan så är traditionen att kvinnan ger choklad till mannen den 14 februari, den 14 mars så ger männen godis som inte är choklad till kvinnan och den 14 april så går alla dem som inte fick någon present varken 14 februari eller 14 mars till en Kinarestaurang och äter svarta nudlar för att sörja sitt singelliv. De påpekar också att koreanska kvinnor ger mycket mer choklad till männen än de japanska kvinnorna.

En liten kärleksdikt jag kom på av temat Asiatisk Alla Hjärtans Dag:

Jag får choklad av dig i februari,
du får geléhjärtan av mig i mars
du är inte en snål japansk kvinna
utan en sydkoreansk och mitt hasch


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0