Lata sig på jobbet

Att jobba kan vara jobbigt, det är därför det kallas jobb. På många abeten latar sig folk så fort tillfälle ges, men oftast går det inte ut över kunden utan latheten biter arbetaren i baken då denne inte hunnit göra det som skulle vara klart. Men problemet uppstår när kunden inte får vad kunden förväntar sig.

Låt mig demonstrera.
Jag och några vänner är på en välkänd hamburgerrestaurang, vars namn jag inte tänker nämna (gissa :D), och köper en McFlurry. I handen får vi en bägare med glass och daimkross på. Nu skulle jag inte vilja påstå att det vi fick borde få kallas för en McFlurry eftersom den inte är flurrad (dvs. mixad i deras maskin). Detta är egentligen inte någon stor sak men jag har ju betalat för en sak och får en annan sak. Kan ju lika gärna vispa om skiten själv. Det är ju som att få en kokt korv med bröd och dom inte orkade koka korven. Inte så värst kul.

Skönt att man inte är gammal, bitter och reumatisk samt haft tid att klaga. Då hade det blivit fart i flurr-maskinen.

... men nästa gång ska jag vara sånn... mohahaha

   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0